Tuesday, September 15, 2009

SIMPOSIUM PELAJAR ISLAM JOHOR 2009 SELESAI

salam kepada pembaca sekalian,syukur kehadrat Allah S.A.W...akhirnya selesai juga program spij yang diadakan 11,12,13hb DIS 2009 baru2 ini..simposium pelajar islam johor ini merupakan program badan kebajikan anak johor di mesir yang dilaksanakan di johor.

lokasi kami kali ini adalah di sekolah rendah islam bersepadu sri lalang mersing..(tepi laut tuh)..ribuan terima kasih saya ucapkan kepada semua ahli jawatan kuasa pelaksana program ini..hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian..
dan semoga apa yang kita lakukan ini dapat memberi infaq rahmat kepada kita diakhirat kelak.amin...

foto-foto pilihan


sibuk unit disiplin kite cari bunge rozek utk vip...sambil2 tuh cari baju rayerkan..huhu 10hb.khamis..ajk spij berkumpul di umah ustazah masyitah..antara tentatif malam tuh..iftar jamaie(akhawat),solat magrib jamak jemaah,sunat hajat(smga Allah melicinkan perjalanan program dan diberikan kekuatan),tarawih dan witir.

pada malam khamis juga..bengkel training of trainer(macam tazkirah pon ader gak)..sibuk dr nazmi memberi pendapat untuk sama2 menjayakan program ini..alhamdulillah..terima kasih atas buah fikiran dr.nazmi dan sahabat2 yg lain....

adhoc pelaksana juga turut memberi idea dan kerjesama di bengkel fasilatator yang diadakan dirumah masyitah razali di tenglu.
11hb nov,jumaat..tiba di lokasi..kami agak sibuk utk mengatur penempatan peserta dan merancang gerak kerja lain..
ajk ikhwah sibuk memasang khemah utk peserta putra sejumlah 42 orang..dlm 14khmemah dipasang..(ust rasul tuh sibuk jek kat situ dan2lah dia tunjuk rajin...:p)

unit disiplin dan protokol ustzah umairah samsudin digandingkan bersama ust zulfikri (abg ngah) ustzah umairah memberi penerangan ttg protokol program kepada peserta yang bertanya.

ahli jawatan kuasa bahagian makanan..(tolong potong2 jek tuh..huhu).terima kasih kepada mak piah (ibu kpd ust sofi) yang menyediakan makanan sepanjang program..

barisan adhoc dan fasilatator sebelah akhawat..dari kiri:amylia,umairah,mumitaz,syafawatie,masyitah,atikah,nabilah,zailin,herlina,aqilah..(mana aliaa??huhu)



2 kumpulan dari 5 kumpulan gkb dari peserta putri.



pada hari majlis penutup spij 2009..gambar kenangan bersama pengarah ppad ust hidris asaari dan beberapa orang kenamaan dari setiap sekolah agama di sekitar mersing..

terima kasih dan sekalung budi kami ucapkan kepada pejabat agama daerah mersing..guru-guru besar sekolah agama sekitar mersing ,dan menjadi fokus kami peserta-peserta yang amat kami hargai...teruskan perjuangan kalian..praktikalkan apa yang kalian telah pelajari...jadilah anak dan pelajar yang berwawasan untuk negara dan agama.

mohon ampun dari kami sekiranya ada berlaku kesilapan yang tidak dapat kami jangkakan..selamat hari raya maaf zahir dan batin.

No comments:

Post a Comment