Sunday, September 13, 2009

SYAWALKU 2008


ahlan wasahlan ya syawal..

memori yang sukar dilupakan ..beraya di perantauan..
bersama sahabat-sahabat perjuangan..
namun hari ini..ramadhan aku di negara tumpah darahku..
bersama ibu ayah dan keluarga...

memori terus berlalu..
ingin ku singkap kembali..
aku bersama sahabat-sahabat kepimpinan yang lain...
ketika menjelang raya...kami sama-sama membuat kuih raya..
walaupun tidak sesedap di malaysia..
namun inilah yang terbaik bagi kami..
begitu juga dengan juadah hari raya..
kadang-kadang kami masak nasi empet,ayam merah,sambal kacang dan lodeh...
tak cukup bahan??tiada masalah...
rasanya ala-ala masakan dimalaysia...:)

harapan kami pada masa itu..dapat menjamu sahabat-sahabat yang lain..
mereka dapat pulang ke rumah bakan masing-masing...beraya bersama kami..
kerana kami juga tiada keluarga beraya disisi..sahabat-sahabat menjadi penyeri kami di aidilfitri..

mereka........
sukar untuk diceritakan..
yang sangat kucintakan..
yang sangat memahami...
mereka kadang-kadang menangis dihadapanku..
kadang-kadang bila ku bertanya,mereka tidak mampu berkata apa-apa..seolah-olah hanya berserah pada yang esa..
namun aku mengerti..aku juga seperti mereka....

aku akan pulang 2 november ini..
sangat rindu untuk bertemu mereka....
kembali berjuang di bidang kepimpinan namun untuk seketika..
aku yang kini berada ditahun akhir usuluddin aqidah falsafah...
adakah sempat aku bertemu syawal 2010 bersama mereka..
huh! jika dapat..itulah syawalku yang terakhir bersama mereka..:"(

ini adalah video yang menjadi memori syawalku diperantauan..
ketika ini aku ditaklifkan sebagai timbalan pengarah program aidilfitri 2008..
buat tatapan diriku dan sahabat...
kalam syawalku yang terakhir...
seribu kemaafan kuhulurkan...
selamat hari raya aidilfitri...

No comments:

Post a Comment